Wednesday, October 22, 2008

Ahli Pas Diingatkan Jangan Leka

MELAKA, 22 Okt (Hrkh) - Ahli-ahli dan para penyokong PAS diingatkan jangan lalai dan terleka dengan percakaran yang berlaku di dalam Umno menjelang berlakunya permilihan kepimpinan parti tersebut Mac 2009 kerana mereka tetap akan bersatu apabila menentang PAS.

Menurut Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad, pergaduhan dan percakaran yang berlaku di dalam Umno kini janganlah menyebabkan ahli-ahli PAS terleka dalam melaksanakan tugas dan tanggungjawab bagi meneruskan perjuanganan Islam.

"Kita jangan dok seronok sangat bila puak Ali Rustam bergaduh dengan geng Muhyidin, Mahathir dengan Pak Lah dan jangan dok harap mereka bergaduh kita nak lena saja.

"Puak-puak ini berlawan untuk rebut jawatan tapi bila berdepan dengan kita mereka bersatu itu sebab kita kena ambil iktibar dari peperangan Ahzab yang kita bawa semangat tersebut ketika menyambut kemenangan Aidilfitri," katanya ketika menyampaikan ceramah sempena majlis hari-raya PAS Kawasan Kota Melaka, baru-baru ini.

"Bekas Perdana Menteri Indonesia, Pak Natsir yang pemimpim parti Islam Masyumi pernah mengatakan walaupun kita lihat blok komunis diwakili Rusia dan blok barat yang diwakili Amerika bertelagah di peringkat antarabangsa tetapi apabila berlawan dengan Islam mereka kembali bersatu," tambahnya.

Selanjutnya, beliau menjelaskan bahawa PAS terus relevan sehingga hari ini dan hari kiamat nanti kerana mempunyai prinsip Islam berbanding Umno yang boleh kekal ketika ini kerana masih lagi mempunyai sisa pemerintahan di Putrajaya.

"Kita sudah lama menjadi pembangkang boleh bergerak melakukan pelbagai aktiviti, membina markas sendiri dan berceramah walaupun belum memerintah.

"Umno kalau sudah tidak memerintah lagi dia tentu tidak boleh bergerak kerana dia tak ada tempat nak jalankan mesyuarat, contohnya di Selangor baru-baru ini terpaksa diadakan mesyuarat Umno di kedai jual tempe," kata beliau

1 Comments:

Blogger UMNO PARTI PENJARA said...

bangun semua..












'Kejutan Besar' Untuk Generasi Muda Sabah Dan Sarawak:-)
>>>Tolong Klik Di Sini<<< ^_^

August 29, 2010 at 4:46 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home